neděle 30. října 2016

Job hunting, vol 3

Rozhodla jsem se napsat tento příspěvek, protože hledání práce v Londýně je pro mě stále záhadou.
Zvyklá z Prahy odpovídat na inzeráty jsem do Londýna přijela poněkud nepřipravená na množství lidí, kteří se budou ucházet o stejnou pozici.

Je to již potřetí co jsem hledala práci.


Poprvé to vyšlo náhodou - zavolali oni mě, že mají prácičku a že to mam blízko, tak ušetřím za dopravu. Přeložte si to jako mizerný plat. Ale v té době jsem byla čerstvě v Londýně, docházely mi finance a byla to pro mě spása.


Podruhé jsem hledala jak zmiznout z recepce a moje odpovědi nevygenerovaly snad jediný telefonát. Nakonec jsem se přihlásila na interní výběrové řízení a začala jsem být Sales Admin. Práce byla relativně ok, ale plat stále mizerný. Po roce jsem si zažádala o přidání platu, což sice vyšlo, ale bylo to tak málo, že se nemuseli obtěžovat. V té době už jsem zase hledala.


Potřetí zavolali oni mě, že našli mé CV a že mají práci, která byla v podstatě to samý, ale lepší plat. Vzali mě hned - myslím, že hned po pohovoru mi volali, odpoledne poslali smlouvu a ještě ten den jsem dala výpověď.


Ta práce mě nebavila od začátku - strašná nuda. Ne že by bylo málo práce, naopak, ale práce je to zbytečně stresová a naprosto nezajímavá. Již od ledna jsem odpovídala na inzeráty, celkem snad kolem 500. A nic. Měla jsem jeden pohovor v agentuře, který nakonec vyšuměl, protože se jim ta firma přestala ozývat.


Počtvrté se ozvali oni mě. Byla to práce ve společnosti, kde jsem byla na pohovoru rok předtím a málem mě vzali. Tentokrát to vyšlo na trochu jinou pozici.

Tož mám za sebou první týden a zatim dobrý. Asi to bude chtít trochu oprášit francouzštinu, páč po mě chtějí překlad na telefonních konferencích. První jsem jakž takž dala, ale nebylo to úplně na pohodičku.
  
Shrnula bych to asi takhle: pokud nemáte nejlépe místní zkušenost v oboru, k úspěchu na trhu práce je podle mého třeba následující:
  1. Angličtina (překvapivě)
  2. Vymazlené CVčko se spoustou klíčových slov, vymazlený cover letter template
  3. Vyvinout dostatečnou aktivitu na serverech práce, což vás posune výše ve vyhledávání pro recruitery
  4. Štěstí
  5. A jestli se vám podaří sehnat anglicky znějící jméno, taky dobrý :)

Žádné komentáře:

Okomentovat