úterý 14. ledna 2014

Jazykové okénko

Je spousta věcí, které se mi na Britech líbí - například nejdou daleko pro zdrobnělinu a tak není výjimkou slyšet v sámošce/metru/kdekoli oslovení jako luv, darling, hun nebo beautiful. I když na tom není nic osobního, tak to přesto potěší.

Dodnes nechápu proč se Greenwich čte "grenič", Leicester "lestr", Southwark "sadk", Tottenham "totnm" a Edinburgh "edinborou", I should probably OED (OED = vyhledat v Oxford English Dictionary - toto sloveso s gustem používá můj šéf).

Instant messaging v práci mě naučil některé nové zkratky:
ta = tak zatim
ty = thank you
np, no probs, no prob = no problem (jak vzniknul ten tvar s množným číslem nemám nejmenší tušení)
teehee = haha, moc vtipný
brolly = umbrella (častěji používané než umbrella)
rgds = Regards (může se zkrátit i v relativně formálních emailech)
defo = definitely

Už jsem i slyšela, že někdo místo "see you later" říká "see you later, alligator", na což existuje jediná odpověď, a to "in a while, crocodile".

Moje oblíbené slovo je laters, čteno "ley'rs".

Nejobávanější věta je: Hi, how are you? Slyšim jí 30x denně a způsobů, jak na ni odpovědět skutečně mnoho není...

Jelikož pracujeme na recepci, která nesmí být prázdná, tak se musíme střídat, když si jdeme uvařit i třeba kafe. A není nic kouzelnějšího, než když moje kolegyně, rozená Londýňanka, používá místo klasického "I need to use the bathroom" větu "I need a massive piss". Charming :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat